"כיצד הורים חושבים ?!"- לבעלי מסגרות חינוכיות

 איש מקצוע, ידע= כח.
חשוב להבין כיצד הורה חושב, כיצד הורה בוחר, מחשבות של הורים לבחירת מסגרת חינוכית  

 

 

כשאני שואלת את השאלה מה הביא אותך למקצוע? שנים אני שומעת  את התשובה:  האהבה שלי לילדים. אויי... כמה תמימות יש בתשובה הזו. אבל קולגות יקרות, עמיתים למקצוע, לצערי התשובה הזו כבר מזמן לא מספיקה! גן הילדים של היום הינו מקום צרכני, עסקי, מספק שירות ולקוחותיו הם : בראש ובראשונה, ההורים, ורק אח"כ הילדים ( וגם הצוות שעובד עימנו, ולמה הצוות?! נשאיר למאמר אחר ) ולכן, לא תמיד האהבה הרבה לילדים מספיקה על מנת להיות גננת מצליחה ומוערכת.

 

במאמר זה אסקור את דפוס הפעולות ה"סטנדרטים" שעורכים הורים בבחירת המסגרת החינוכית לילדם.סדר הפעולות אצל ההורים הוא דומה אבל כיצד על בעלי הגן לפעול בכך יש שוני, בין גן ציבורי לגן פרטי. חשיבות רבה יש להבנה כיצד "פועלים" ההורים כאשר הם מחליטים שהגיע הזמן לחפש מסגרת חינוכית לילדם.

 

ולכך יש כמה שלבים:

1. שלב ההתעניינות- "סקר שוק". השלב בו מתחילים ההורים להתעניין במסגרות חינוכיות שנמצאים בקרבתם ואשר עונות על הקריטריונים שלהם. הם עושים זאת בעזרת המלצות מחברים, שיטוט בשכונה, פייסבוק וכו'.

2.  שלב הביקור וההתרשמות- לאחר שההורים ערכו רשימה של מספר גנים פוטנציאלים הם מגיעים לביקור. לראות, להתרשם ולחוות את הגן.

3.  שלב החשיבה ועיבוד המידע- השלב בו ההורים מנתחים בינם לבין עצמם את החומרים שאספו ומתכללים את היתרונות והחסרות של כל מסגרת. 

4. קבלת החלטה. אלו השלבים שבהם פועלים ההורים בקבלת ההחלטה, וזה לא משנה האם ילדם עתיד להירשם לגן ציבורי או לגן עירייה.

גם גננת ציבורית ברצונה שגנה יהיה מרשים, איכותי, מקצועי ומלמד אך פחות חשוב עבורה התהליך שההורים עוברים שכן, אין היא מרוויחה כספית מכך אלא רק גאווה מקצועית. אולם יש חשיבות שיעניק מנהל/ת הגן הפרטי לתהליך זה. במסגרות אלו  דרך ההתקשרות חשובה במיוחד שכן, גן פרטי הינו עסק כלכלי וכשנבין את ההורים נצליח לשווק נכון את הגן.בגנים הפרטיים אפשרות הבחירה רבה יותר ולכן כל הורה חשוב .

כפי שציינתי קודם, הורים הם הלקוחות הראשונים שלנו, ואותם מחובתנו להרשים. רבים מבעלי הגנים חושבים שגוי- שאת הקשר הראשונים עם ההורה יוצרים שההורה מגיע לראות את הגן. זה נכון וחשוב אך את הקשר הראשוני חשוב לעשות עוד קודם ובדר"כ לא בעל הגן עושה אותו אלא אנשים ואמצעים אחרים.... בעלי גנים יקרים, קודם ליצירת הקשר פנים מול פנים ועוד לפני המפגש עם ההורים. ישנה מטרה חשובה אחרת -  להיכנס "לרשימה הפוטנציאלית" של אותם ההורים שמחפשים מסגרת חינוכית לילד/ה. אם הצלחתם להיכנס לרשימה זו מחצית מהעבודה כבר מאחוריכם. עליכם להישמע ב"סקר השוק" שעורכים ההורים טרם בואם להתרשם בגן. ואם וכאשר נכנסתם הרי ששמכם הולך לפניכם וכל שנותר לכם לעשות זה לשמור עליו כשייכנסו ההורים להתרשמות והכרות עימכם.לצערי הדבר לוקח זמן. וזאת מכיוון שאינכם  מעורבים בעניין באופן ישיר אלא רק בקשר עקיף, דרך גורם שלישי. אך יש באפשרותכם לעזור לקשר זה להתקיים ולטפח אותו באמצעות פרסום, קשר טוב עם לקוחותיכם כעת (וזה כולל את אנשי הצוות- גם הם בפוטנציאל לשווק אתכם) ועם הסביבה בה הגן קיים ובכך הקשר יתחזק מעצמו.

 

ולסיכום, חשבו כמו הורה, פעלו כמו הורה ואתם בדרך הנכונה ....בהצלחה,

 

 

כאן לעזרתכם ולכל שאלה,

נופר ירושלמי- ספדה, יועצת חינוכית

www.nofarys.co.il

053-3569499

המרכז החברתי - לילדים שאוהבים חברים